Søg

STRATEGI

Vision

Vi vil opfattes som en troværdig, kvalitetsbevidst og udviklingsorienteret virksomhed.

 

Mission

Vi vil skabe originale og kvalitetsbetonede designmøbler, som matcher vores kunders ønsker og behov.

 

CSR-strategi - strategi for bæredygtighed.

Magnus Olesen tager miljø og arbejdsforhold alvorligt. Derfor har virksomheden defineret en markant CSR-strategi.

Vores CSR-strategi (Corporate Social Responsability) tager sit udgangspunkt i de klassiske danske møbelarkitekter, som udover deres banebrydende formgivning også formulerede sig om tilblivelsesprocessen.

Eksempelvis var det Børge Mogensens mål at skabe industrielt fremstillede kvalitetsmøbler til danskerne med udgangspunkt i danske træsorter såsom bøg og eg.

Det er ligeledes Magnus Olesens mål industrielt at fremstille kvalitetsmøbler med udgangspunkt i let tilgængelige råvarer. Fremstillingen foregår på egen fabrik, hvor forarbejdningen udføres fra råvare eller halvfabrikata til færdigforarbejdede stole, borde og mødemøbler.

Hvor en række producenter har outsourcet produktionen til såkaldte lavtlønslande, så tror vi på det gode danske håndværk. Magnus Olesens produkter er siden 1937 blevet produceret i Danmark. Alle produkterne testes i henhold til de strengeste miljø- og kvalitetskrav. De høje kvalitetskrav sikrer kunderne produkter med en ekstrem lang levetid til glæde for både brugerne og miljøet.

Produktionen, som foregår på egen fabrik i Durup, indeholder forarbejdning af træ samt overfladebehandling af møblerne.

Ved køb af halvfabrikata tilsikres det, at leverandørerne overholder virksomhedens indkøbsbestemmelser for så vidt angår produktions-, miljø- og medarbejderforhold.

Magnus Olesen har siden 1990 udarbejdet Grønne Regnskaber, hvor miljøbelastningen måles. I 2011 er der sat et realistisk mål for reduktion af miljøbelastningen med yderligere 10%.

Produktionen skal foregå under optimale produktionsforhold. Vi har i Magnus Olesen valgt selv at stå for hovedparten af produktionen for herved at sikre optimale forhold for de involverede medarbejdere. Den gennemsnitlige anciennitet i MO er 15 år, og det gennemsnitlige sygefravær er på 1,1%.

Den høje kvalitet på Magnus Olesens produkter betyder en ekstrem lang levetid. En stor del af stolene kommer derfor tilbage på fabrikken for at blive ompolstret og returneres næsten så gode som nye til de tilfredse kunder.

STRATEGI